Název:
Cembalové skladby pro dva hráče do 1. poloviny 18. století
Překlad názvu:
Harpsichord compositions for two players until first half of 18th century
Autoři:
Krupková, Marie ; KNOBLOCHOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; MRÁZKOVÁ, Giedre (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na cembalový repertoár pro dva hráče, tedy skladby hrané na jednom, či na dvou nástrojích, a to bez doprovodu dalších nástrojů. Období vzniku těchto skladeb je vymezeno od 16. století do první poloviny 18. století.
První kapitola se zabývá obecným vývojem forem klávesového repertoáru od renesance po baroko, které souvisejí s repertoárem pro dva hráče
Druhá kapitola je věnována jednotlivým zemím, tedy tomu, jakým hudebním stylem a formami se každá země vyznačovala.
Kapitola třetí je zaměřena na konkrétní skladby pro dva hráče, ve které jsou jednotlivé kompozice podrobně pojednány z hlediska jejich forem a stylu.
Poslední kapitola čtvrtá přináší stručný přehled repertoáru pro dva hráče, která může posloužit jako pomůcka pro ty, kteří tento repertoár vyhledávají.This thesis focuses on harpsichord repertoire for two players – four hand pieces both on one and two instruments without accompaniment of the other instruments. Thesis includes pieces from 16th century to first half of 18th century.
The first chapter deals with the general development of keyboard music forms from Renaissance to Baroque era. It includes only those forms, which appears in repertoire for two players.
In the second chapter describes forms, musical style and its development in individual countries in Europe during Renaissance and Baroque.
The third chapter gives an analysis of concrete pieces for two players and describes its style and forms.
Last chapter is the list of four hand pieces until first half of 18th century.
Keywords: two harpsichords, four hands, two players, Renaissance, Baroque
Klíčová slova:
baroko; cembalo; renesance; čtyřruční hra
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10173