Original title:
Live - Hudba, obraz, emoce
Translated title:
LIVE - music, image, emotions
Authors:
Elšík, Adam ; ŠPELDA, Josef (advisor) ; MYSLÍK, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Osobně LIVE koncerty sleduji moc rád. Cílem sledování LIVE je možnost být na místech a při údálostech mimo čas a prostor. Cítit se být přítomný.
Jako divák hledám jak zažít příběh hudby. Jako tvůrce hledám jakými možnostmi disponuji a mohu je použít. Cílem je poukázat na možnost změny pohledu žánru, se kterým se každý z nás potká jako divák, nebo jako tvůrce.
Vždy budu ovlivněn svými osobními názory, zkušenostmi a preferencemi. Práce poukáže na rozdílné možnosti vysvětlení pojmu LIVE. Jiná pravidla a způsoby zpracování jak formalí, tak umělecká. Divákovi doporučí, kde a jak by měl LIVE smysluplně sledovat, čímž určí samotného koncového diváka.
Specifické způsoby a možnosti výroby propůjčují tvůrcům širokou paletu zpracování výsledného díla. Tvůrci však musejí dbát na dodržování zásad a pravidel pro natáčení bez kompromisů, jinak by byla negativně ovlivněna kvalita výsledku.
Práce vznikla za pomoci konzultací s odborníky v oboru, jenž velmi pozitivně formovali výsledek. Vyberu přiklady, které by se daly označit za průřez mezi žánry - průměrný vzorek. Tudíž by moje práce měla být srozumitelná co nejširšímu okruhu čtenářů.I personally love to watch LIVE concerts. The goal of LIVE watching is to be in place and at times outside space and time. To feel to be present.
As a spectator I try to experience the story of music. As a creator I look for possibilities I have and can use. The goal is to point out the possibility to change the view on the genre with which every one of us meets as a spectator or as creator.
I will always be influenced by my personal opinions, experience and preferences. The thesis points out the different possibilities how to understand term LIVE. Different rules and methods of processing formal as well as artistic. The audience will be recommended where and how LIVE should be meaningfully watched, thus determining the end viewer himself.
Specific ways and possibilities of production allow a wide variety of processing of the resulting work. However, the creators should follow the principles and rules of filming without compromise, otherwise the quality of the result can be negatively affected.
Thesis was written thank to consultations with specialists in the field, who very positively formed the result. From my musical taste and preferences in musical genres I've chosen the examples which could be pointed as average. Therefore this thesis should be understandable for the widest circle of readers.
Keywords:
analýzy filmových děl; audiovizuální tvorba; dokumentární film; hudební pořady; koncerty; práce kameramana; práce zvukaře
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/10164