Název:
Nekalé obchodní praktiky používané českými obchodníky
Překlad názvu:
Unfair commercial practices used by the Czech retailers
Autoři:
VÍTKOVÁ, Karolína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřená na nekalé obchodní praktiky a ochranu spotřebitele. Nejprve vysvětluje základní pojmy jako obchod, maloobchod, velkoobchod, podnikatel či spotřebitel a dále se věnuje nekalým obchodním praktikám. Práce také ukazuje instituce a různé organizace, na které je možné se obrátit v případě podezření spotřebitelů na nekalou obchodní praktiku. Pro spotřebitele je velmi důležité znát svá práva, co se týče nákupu. Tato práce je postavena na zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách, kde je možné najít veškeré informace týkající se práv spotřebitelů a povinností prodávajících. Situace je zjišťována pomocí dotazníkového šetření a také pomocí řízeného hloubkového rozhovoru s ředitelem kontroly České obchodní inspekce. Cílem práce je zhodnocení těchto nekalých obchodních praktik používaných českými obchodníky. Účelem je zjistit rozsah a případný dopad na zákazníky a jak tyto situace řeší Česká obchodní inspekce.This bachelor thesis is focused on unfair commercial practices and consumer protection. First of all it explains basic concepts such as commerce, retail, wholesale, businessman or consumer and next it devotes to unfair commercial practices. It contains devision to a misleading and agressive commercial practices and their difference. This work also shows the institutions and various organizations that can be contacted by consumers in case of an unfair commercial practice. For the consumers it is very important to know their rights about a purchase. This work is based on Act No. 634/1992 Coll., Consumer Protection Act and Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council concerning unfair business-to-consumer commercial practices, where all information concerning consumer rights and obligations of sellers can be found. The situation is detected by using questionnaire and a controlled in-depth interview with director of a control from the Czech Trade Inspection Authority. The purpose of the thesis is to evaluate these unfair commercial practices used by the Czech retailers. The aim is to determine the extent and potential impact on customers and how the Czech Trade Inspection Authority solves these situations.
Klíčová slova:
dotazník; nekalé obchodní praktiky; obchod; obchodník; ochrana spotřebitele; právo; směrnice; spotřebitel; zákon; Česká obchodní inspekce; řízený hloubkový rozhovor; act; businessman; commerce; consumer; consumer protection; controlled in-depth interview; directive; questionnaire; right; the Czech Trade Inspection Authority; unfair commercial practices Citace: VÍTKOVÁ, Karolína. Nekalé obchodní praktiky používané českými obchodníky. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49992