Original title:
Design and Build: What Does Realisation of a Student Design Bring into Architectural Education?
Translated title:
Navrhni a postav: Co přináší do výuky architektury realizace studentského návrhu?
Authors:
Malošíková, Šárka Document type: Papers
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně,Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Design-build projekty představují způsob výuky architektonického navrhování, při kterém studenti své návrhy dovádí až k realizaci. Příklady tohoto přístupu najdeme na mnoha školách architektury. Rozsah, forma a cíle projektů se ale často liší. Příspěvek se zabývá hlavními tématy výuky design-build projektů v průběhu posledního století, zaměřuje se na přínosy a omezení tohoto přístupu, naznačuje případný přesah do výzkumné činnosti nebo možnosti užší spolupráce školy architektury s komunitou či skutečným klientem a zasazuje jej do sjednocujícího širšího teoretického rámce.
Design-build projects represent a teaching method of architectural design, during which students are enabled to develop their design up to construction phase. Examples of this method are found at many schools of architecture. However, the project scope, form, and aims often vary. This paper discusses main themes of design-build project pedagogy during the last century, focuses on benefits and limits of this method, indicate possible overlap toward research or opportunity of closer cooperation between a school of architecture and a community or a real client, and embeds it in a unifying wider theoretical framework.
Keywords:
architectural education; design-build; tacit knowledge; architektonické vzdělávání; design-build; tacitní znalosti Host item entry: PhD Research Sympozium 2018, ISBN 978-80-214-5664-8
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/136973