Original title:
KULTURELLE ASPEKTE IN DER ENTWICKLUNG EINER NEUEN "DEUTSCHEN MENTALITÄT" NACH 1945
Translated title:
Cultural Aspects in the development of the new "German Mentality" after the year of 1945
Authors:
VYBÍRALOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
ger Abstract:
[cze][eng] Německo bylo po roce 1945 poražené, vybombardovaný stát okupovaný čtyřmi světovými mocnostmi. O 50 let později známe Německo jako jeden z ekonomicky nejsilnějších států Evropy. Ekonomicky a politický vývoj je součástí mnoha prací na podobné téma. Hlavním cílem mé práce je vliv kultury a kulturní život obyčejných lidi v povalečném Německu. Zaměřila jsem se na umění, s nímž se obyvatele setkávali denně, jako je například reklama, billboardy, politické kampaně a na jejich vliv na obyvatele. Která média byla využívána pro které situace a které informace byly šířeny. Velký podíl na celkovém obrazu Německa má zajisté architektura jednotlivých měst. Mnoho budov bylo zničeno a muselo být znovu postaveno nebo zrekonstruováno. V další části jsem pracovala se vzpomínkami pamětníků. Příběhy obyčejných lidi, jejich pocity, každodenní problémy a různé způsoby jejich řešení věrohodně ukazuji situaci a náladu v povalečném Německu. V jedné části jsem se zaměřila na příběhy lidí, jenž prožili dětství v povalečném Německu. V druhé části se zabývám především vojáky, kteří byli uvězněni ve válečných zajateckých táborech a jejich osudy.Germany was, after 1945, a defeated, blitzed country occupied by four world powers. Fifty years later, we now know Germany as one of the most economically powerful countries in Europe. Economic and political development is a part of many other theses written on this similar topic. The main concept of my work is the influence of culture and the cultural life of ordinary people in post-war Germany. I was focusing on the arts which citizens encountered daily; for example advertisement, billboards or political campaigns and their influence on the people living in Germany. I also included, which media was used in certain situations and what information was dispersed. A large share of the overall image of Germany certainly has the architecture of individual cities. Many buildings were destroyed and had to be reconstructed or even rebuilt. In the following part, I worked with memoires of witnesses. This included narratives of ordinary men, their feelings, everyday problems, and various ways of solving them - all of these credibly show situations and the state of mind in post-war Germany. In another section, I focused on the tales of people, who lived through their childhood in post-war Germany. In a later segment I dealt mainly with soldiers, who were imprisoned during war in prison camps and their circumstances and lives?
Keywords:
Art; Culture; Germany; The postwar period; War Citation: VYBÍRALOVÁ, Tereza. KULTURELLE ASPEKTE IN DER ENTWICKLUNG EINER NEUEN "DEUTSCHEN MENTALITÄT" NACH 1945. Č. Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/35024