Original title:
Spokojenost zákazníků se službami Wellness fitness centra Hany Bany
Translated title:
Customer satisfaction with the services of Wellness fitness centre Hany Bany
Authors:
Suchánek, Jiří ; Pecinová, Markéta (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název - Spokojenost zákazníků se službami Wellness fitness centra Hany Bany Cíl práce - Na základě marketingového výzkumu získat informace o spokojenosti zákazníků se službami Wellness fitness centra Hany Bany a následně tyto informace a poznatky využít k navržení určitých doporučení, která by zvýšila kvalitu poskytovaných služeb. Metody - Celá práce je koncipována na základě teorie týkající se především problematiky spokojenosti. Pro dosažení cíle práce, tedy zjištění míry spokojenosti zákazníků se službami centra, byl proveden marketingový výzkum, který zahrnoval dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor s majitelkou centra. Odpovědi respondentů jsou vyjádřeny prostřednictvím grafů a také slovním popisem. Výsledky - Zjištěná data poskytují majitelům centra podstatné informace o spokojenosti zákazníků se službami centra, poukazují na silné a slabé stránky centra, přinášejí informace o názorech zákazníků. Tato bakalářská práce je tak pro centrum důležitým materiálem obsahujícím nejen hodnocení zákazníků, ale též jistá doporučení, která by měla přispět ke zlepšení současné situace centra.Title - Customer satisfaction with the services of Wellness fitness centre Hany Bany Target of work - To obtain marketing information about customer satisfaction with services in Wellness fitness centre Hany Bany and further use of this information to give recommendation to increase quality of provided services. Methods - The whole work is framed on base of theory consisting on matters of satisfaction in the first place. For target of work - finding degree of customers' satisfaction with services of the centre - the marketing research contains questionnaire and semi-structured interview with centre owner. Respondents' answers are shown in graphs and descriptions. Results - Found data provides owners of the centre inherent information of customer satisfaction with services of the centre, point strong and weak parts of the centre and information about customer opinions. This bachelor thesis is important material which contains not only evaluation of customer satisfaction but also some recommendation for improvement of current situation of the centre.
Keywords:
marketing mix of service; marketing research; quality of service; service; sport marketing; sport product; sport service; kvalita služeb; marketingový mix služeb; marketingový výzkum; služba; sportovní marketing; sportovní produkt; sportovní služba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101390