Original title:
Komparace obsahu tréninkového procesu vzhledem k věku a období ročního makrocyklu ve španělské fotbalové akademii.
Translated title:
Comparison of content of training process due to age and period of the year macrocycle in Spanish football academy
Authors:
Vampola, Jindřich ; Kokštejn, Jakub (advisor) ; Buzek, Mario (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Komparace obsahu tréninkového procesu vzhledem k věku a období ročního makrocyklu ve španělské fotbalové akademii Cíle: Hlavní cílem této práce je analýza tréninkových jednotek španělské fotbalové akademie klubu CD Lugo a následné porovnání dvou věkových kategorií a dvou měsíčních mezocyklů v rámci jednoho ročního makrocyklu. Metody: V naší práci jsme použili metodu pozorování, metodu analýzy a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru příprav na tréninkové jednotky, které jsme poté pozorovali, a metodu komparace v části porovnávání tréninků jednotlivých věkových kategorií a mezocyklů. Výsledky: Výzkum ukázal velké zastoupení herního tréninku v tréninkovém procesu a časté využívání metodicko-organizační formy průpravné hry u obou zkoumaných kategorií, přičemž u mladší kategorie byl tento druh a tato metodicko-organizační forma využívána méně často. Herní trénink představoval 62 % tréninkové náplně v obou obdobích u kategorie U11 a u kategorie U19 představoval 56 % v přípravném období a 69 % v období hlavním. Metodicko-organizační forma průpravné hry byla využita v 66 % resp. 71 % cvičení u kategorie U11 v období přípravném, resp. hlavním. U kategorie U19 byla průpravná hra využita v přípravném, resp. hlavním období v 64 %, resp. 81 % cvičení. U mladší z obou kategorií dále...Title: Comparison of content of training process due to age and period of the year macrocycle in Spanish football academy Objectives: Main object of this bachelor thesis is an analysis of trainings of two age categories and two types of macrocycle in Spanish football academy of CD Lugo. Methods: In our thesis we used a method of observation, analysis and a method of comparison. We analyse the preparations of trainings, which we then observe and method of comparison while we are comparing trainings of two different ages and two different types of macrocycle. Results: Research has shown a great representation of game training and frequent usage of methodologically organizational form preparatory games in both categories and both examined periods, when in the younger category was this training type and this methodologically organizational form less frequently than in the older category. Game training was 62 % of training content in both periods of category U11 and 56 % in preparative period and 69 % in competitive period of category U19. Methodologically organizational form preparatory games were 66 % respectively 71 % of training process of category U11 in preparative, respectively competitive period and 64 %, respectively 81 % of training process of category U19 in preparative, respectively...
Keywords:
comparison; content of training process; football; sport training; training process; fotbal; Komparace; obsah tréninkového procesu; sportovní trénink; tréninkový proces
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101088