Original title:
3D hra v enginu Godot
Translated title:
3D Game in Godot Engine
Authors:
Trbola, Martin ; Starka, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Godot je nový opensource herní engine. Cílem této práce je vytvoření bojové 3D hry v tomto enginu s využitím procedurálního generování pro tvorbu úrovní a nepřátel. Pro implementaci hry byla použita verze Godot 2.1. Procedurální generování levelů je implementováno použitím BSP stromů a generování nepřátel je implementováno spojováním menších částí dohromady.
Godot is a new opensource game engine. The goal of this thesis is to create a 3D fighting game in this engine, using procedural generation to create levels and enemies. This game was implemented using Godot version 2.1. The procedural level generation is implemented using BSP trees and the procedural enemy generation is implemented by connecting smaller parts together.
Keywords:
3D; BSP trees; game; Godot engine; procedural generation; 3D; BSP stromy; Godot engine; hra; procedurální generování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/85118