Original title:
Simulace křehkých těles
Translated title:
Brittle Body Simulation
Authors:
Chlubna, Tomáš ; Lysek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Křehká tělesa se od pevných liší možností roztříštění na menší částečky v souladu se zákony fyziky. Simulace křehkých těles tedy využívá principů obecné simulace pevných těles a vyžaduje vyřešení dalších problémů spojených s rozkladem objektů na částečky a zapojení těchto fragmentů původního objektu do simulace. Popis a zhodnocení možných řešení tohoto problému a návrh s referenční implementací takové simulace jsou cíle této práce.
Brittle bodies differ from the rigid ones in the possibility of shattering into small pieces according to the laws of physics. The brittle body simulation therefore uses principles of a general rigid body simulation and requires solutions to the other problems related to object decomposition into fragments and involving these fragments of the original object in the simulation. Description and evaluation of the possible solutions to this problem and a proposal with a reference implementation of such simulation are the goals of this thesis.
Keywords:
3D; brittle body; collision detection; engine; physics; rendering; rigid body; shattering; simulation; voronoi; 3D; detekce kolizí; engine; fyzika; křehká tělesa; pevná tělesa; renderování; simulace; tříštění; voronoi
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/84977