Original title:
Strategie nákupu vybrané firmy
Translated title:
Purchasing strategy of a company
Authors:
ZECHOVSKÁ, Zdeňka Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je Strategie nákupu vybrané firmy. Teoretická část této práce nejdříve vymezuje oblast nákupu, jeho průběh a řízení. Poslední kapitoly teoretické části se zaměřují na popis dílčích strategií, které tvoří nákupní strategii podniku. Praktická část této bakalářské práce analyzuje nákupní strategii vybrané společnosti, která působí v oblasti obchodu s potravinami, konkrétně obchodu s francouzskými sýry. Na základě výsledků této analýzy jsou v závěru práce navrženy možnosti pro zlepšení nákupního procesu. The topic of this bachelor thesis is the Purchasing strategy of a company. The theoretical part of this work first defines the area of the purchase being made, the process and managing of the purchase. The last chapters of the theoretical part focus on the description of individual parts of purchasing strategies. The practical part of this bachelor thesis analyzes the purchasing strategy of a selected company operating in the trade of foodstuffs, namely the trade with French cheeses. Based on the results of this analysis, there are options suggested for improving the pur-chasing process in the conclusion of this work.
Keywords:
food industry; Purchase; purchase analysis; strategy; trade; analýza nákupu; Nákup; obchod; potravinářství; strategie Citation: ZECHOVSKÁ, Zdeňka. Strategie nákupu vybrané firmy. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/51929