Original title:
Spolupráce pedagoga s asistentem na 1. stupni ZŠ.
Translated title:
Mutual interaction between a teacher and an assistant at primary school.
Authors:
MARTÍNKOVÁ, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá aktuálním tématem a to problematikou spolupráce asistenta pedagoga a učitele na prvním stupni základních škol. Základním vstupem do inkluzivní pedagogiky je samotná kvalitní spolupráce mezi asistentem a učitelem. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na tři oblasti. V první oblasti jsou vysvětleny pojmy inkluzivní pedagogiky, druhá část je zaměřena na možnosti podpory a ve třetí části jsme se zaměřili na spolupráci asistenta a učitele. V empirické části jsme zjišťovali, jak probíhá spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem v těchto oblastech. V šetření byl použit kvalitativní přístup, ve kterém jsme zvolili metodu polostrukturovaného rozhovoru. Cílem výzkumného šetření byla snaha porozumět, jakým způsobem může probíhat spolupráce asistenta pedagoga s učitelem na prvním stupni základních škol.My diploma thesis focuses on a vital issue our society is currently dealing with and that is the problematics of a cooperation between the teacher and the teaching assistant in primary schools. A crucial element of inclusive pedagogy is primarily the close mutual cooperation between the teacher and the assistant. In the theoretical part, the thesis is divided into three sections. The first section explains main terms of the inclusive approach to pedagogy, second part mentions various means of support and the final part is dedicated to the cooperation of the teacher and the assistant. The empirical part is a research, which explores cooperation patterns between the teacher and the assistant. The research uses a qualitative approach and employs a semi-structured interview method. The aim was to try to understand various ways of how the cooperation can be maintained on a primary education level.
Keywords:
cooperation; inclusion; inclusive pedagogy; primary education; support; teaching assistant; asistent učitel; asistent pedagoga; inkluze; inkluzivní pedagogika; IVP; možnosti podpory; PLPP; první stupeň základní školy; spolupráce Citation: MARTÍNKOVÁ, Kristýna. Spolupráce pedagoga s asistentem na 1. stupni ZŠ.. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/49387