Original title:
Analýza žákovských znalostí prostřednictvím výtvarného vyjádření žáků 1. stupně ZŠ
Translated title:
Analysis of pupils' knowledge through the creative expression of pupils at first-stage elementary school
Authors:
HEJLOVÁ, Milena Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou žákovských znalostí o bezobratlých živočiších. Znalosti byly ověřovány prostřednictvím žákovských kreseb a didaktického testu. Zároveň byla vyhotovena analýza učebnic, podle nichž jsou žáci vyučováni. Výzkum proběhl celkem u 186 žáků 1. stupně ze dvou základních škol. Výsledky výzkumu ukazují, jaké mají žáci znalosti o bezobratlých živočiších.This diploma thesis analyses pupils' knowledge of invertebrate animals. Knowledge was tested through pupils' drawings and an educational test. An analysis was also made on the textbooks the students were taught from. The research took place on a total of 186 pupils in first-stage elementary education at two elementary schools. The research results show what knowledge the pupils have of invertebrate animals.
Keywords:
children's drawing; common wasp; formica rufa; invertebrates; primary education; bezobratlí; dětská kresba; mravenec lesní; primární vzdělávání; vosa obecná Citation: HEJLOVÁ, Milena. Analýza žákovských znalostí prostřednictvím výtvarného vyjádření žáků 1. stupně ZŠ. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/45074