Original title:
Současné vietnamské školství: Diskuze o doučování ve vybraných vietnamských internetových médiích
Translated title:
Contemporary Vietnamese Education System: Discussions of Private Supplementary Tutoring in Selected Vietnamese Online Periodicals
Authors:
Flieglová, Lucie ; Jirková, Barbora (advisor) ; Lopatková, Marta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá diskuzemi o doučování ve vybraných vietnamských internetových médiích v průběhu školního roku 2015/2016. Cílem je zjistit, jakým způsobem tato média píší o problematice doučování, případně zda je možné mezi nimi vysledovat názorové rozdíly a identifikovat určité linie a způsoby argumentace. První kapitola práce je věnována popisu systému současného vietnamského školství. Druhá kapitola je zaměřena již přímo na problematiku doučování (vietnamsky học thêm). Ve třetí kapitole je nastíněna mediální situace ve Vietnamu. Závěrečnou, čtvrtou, kapitolou práce je kvalitativní obsahová analýza článků o doučování ve zkoumaných médiích. Klíčová slova: Vietnam, školství, vzdělávání, doučování, médiaThe following thesis deals with discussions of private supplementary tutoring in selected Vietnamese online media in the school year 2015/2016. The aim of this thesis is to discover the attitude of selected media toward private supplementary tutoring and identify ideological differences and specifics in their argumentation. Chapter 1 describes contemporary education system in Vietnam. Chapter 2 focuses on one of the most widely discussed problem of current education system, private supplementary tutoring (học thêm in Vietnamese). Chapter 3 gives a short overview of media situation in Vietnam. Chapter 4, closing chapter of this thesis, contains qualitative content analysis of selected articles in the analysed media. Keywords: Vietnam, education, private supplementary tutoring, media
Keywords:
education; media; private supplementary tutoring; Vietnam; doučování; média; Vietnam; vzdělávání; školství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/100464