Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Tranzitní období v životě osob s kombinovaným postižením: Tranzitní plánování přechodu ze speciálního vzdělávání do běžného vzdělávacího proudu
Original title:
Tranzitní období v životě osob s kombinovaným postižením: Tranzitní plánování přechodu ze speciálního vzdělávání do běžného vzdělávacího proudu
Translated title:
Transit period in the lives of people with combined disabilites: Transition planning of the transition from special education to the ordinary educational process
Authors:
RYBOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tranzitního období u osoby s kombinovaným postižením, konkrétně lehkým mentálním postižením a narušením komunikační schopnosti (dále jen ,,NKS"), a to přechodem ze speciální internátní školy logopedické na 2. stupeň běžné základní školy s denní docházkou. V práci se snažím nastínit nejvíce problematické oblasti, se kterými byl konkrétní vybraný žák konfrontován v tranzitním období a uvádím využité kompenzační mechanismy. Dále se pokouším navrhnout i jiné formy kompenzace, které by mohly být u konkrétního žáka v tranzitním období přínosné. V závěru popisuji současný stav u sledovaného žáka a prognózu jeho uplatnění v budoucím profesním životě. This bachelor thesis deals with the issue of the transit period for people with combined disabilities, namely light mental disabilities and impairment of communication abilities (hereinafter referred to as "NKS"), by passing from a special boarding school of logopedics to the 2nd level of ordinary elementary schools with daily attendance. In the work I try to outline the most problematic areas with which the particular pupil was confronted during the transit period and I present used compensatory mechanisms. I also try to suggest other forms of compensation that could be beneficial for a particular pupil in the transit period. In conclusion, I describe the current state of the pupil and the prognosis of his application in future professional life.
Keywords:
combined disability; developmental dysphasia; light mental retardation; Primary school; Special primary schools; Transit period; kombinované postižení; lehká mentální retardace; Tranzitní období; vývojová dysfázie; ZŠ běžného typu; ZŠ speciální Citation: RYBOVÁ, Lucie. Tranzitní období v životě osob s kombinovaným postižením: Tranzitní plánování přechodu ze speciálního vzdělávání do běžného vzdělávacího proudu. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/54631