Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř)
Original title:
GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř)
Authors:
ONDRÁČKOVÁ, Tereza Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce jsou GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř). Předkládaná práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje metodiku tvorby obou částí práce, kde autorka představuje celkový postup při vypracovávání své práce. Dále první část obsahuje teoretická východiska, kde autorka stručně seznamuje se zásadními pojmy, kapitolu zaměřenou na GPS přístroje, jejich potenciál využitelnosti ve výuce a možnosti propojení v rámci mezipředmětových vazeb. Nedílnou součástí teoretické části práce, zejména pro její tematické zasazení, je také prostudování kurikulárních dokumentů. Praktická část práce obsahuje výukové aktivity propojující učivo místního regionu, tedy zeměpisu, s anglickým jazykem. Veškeré předkládané výukové aktivity se skládají z úvodní části a metodického komentáře.The theme of this diploma thesis is GPS devices in teaching as a means of developing inter-subject relations between educational fields of Geography and English language at the 2nd stage of elementary school (on the example of ORP Chotěboř). Presented work consists of theoretical and practical part. The theoretical part includes the methodology of creating both parts, where the author introduces the whole process of making her work. The first part contains the theoretical background, where the author briefly introduces the basic concepts; the chapter focus on GPS devices, their potential use in teaching and the possibilities for inter-subject relations. The integral part of the theoretical part, especially for its thematic setting, is the study of curriculum documents. The practical part of this work contains educational activities that connecting curriculum of the local region, ie. geography, with English language. All presented educational activities consist of the introductory part and a methodical commentary.
Keywords:
CLIL; elementary school; field teaching; GPS devices; inter-subject relations; local region; ORP Chotěboř; CLIL; GPS přístroje; mezipředmětové vazby; místní region; ORP Chotěboř; terénní výuka; základní škola Citation: ONDRÁČKOVÁ, Tereza. GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř). České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/52413