Original title:
Principy osvojování cizího jazyka v předškolním věku ve vztahu k J.A. Komenskému
Translated title:
The principles of foreign language acquisition at pre school age in relation to ideas of J.A.Komenský (Comenius)
Authors:
TŘÍSKOVÁ, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou principy osvojování cizího jazyka v předškolním věku ve vztahu k J. A. Komenskému.Teoretická část objasňuje specifika dítěte předškolního věku a jeho vzdělávání. Vysvětluje vývoj řeči od kojeneckého až do předškolního věku. Popisuje proces osvojování cizího jazyka v raném věku, vhodné metody a specifické principy, které se v tomto procesu uplatňují. Objasňuje odkaz a myšlenky J. A. Komenského a hledá uplatnění jeho základních didaktickýc principů v praxi dnešní moderní pedagogiky. Praktická část je zaměřena na ověřování specifických principů v procesu osvojování anglického jazyka u dětí v předškolním věku. Obsahem části zabývající se metodologií výzkumu je objasnění použitých metod, vytyčení výzkumných otázek, technika sběru dat a jejich analýza. Získané výsledky jsou předmětem diskuse a shrnují názory a zkušenosti pedagogů k dané problematice. Závěrečná kapitola uzavírá a vyjasňuje zvolené téma práce.The topic of this bachelor thesis are principles of foreign language acquisition at pre school age in relation to J. A. Komenský ( Comenius ). The theoretical part explains the specifics of the pre school child and his education. It explains the development of speech from infancy to pre school age. It describes the process of learning a foreign language at an early age with the appropriate methods and specific principles that are used in this process. It clarifies the references and ideas of J. A. Komenský. We seek the similarity of his basic didactic principles to the practice of today's modern pedagogy. The practical part is focused on the verification of specific principles in the process of learning English language in pre school children. The content of the chapter on research methodology is to clarify the methods used, setup research questions, techniques of data collection and their analysis. The results obtained are the subject of discussion and summarise the views and experience of teachers on the subject. The final chapter concludes and clarifies the chosen topic of work.
Keywords:
acquisition of foreign language; English language; pre school age; principle; anglický jazyk; osvojování cizího jazyka; princip; předškolní věk Citation: TŘÍSKOVÁ, Jana. Principy osvojování cizího jazyka v předškolním věku ve vztahu k J.A. Komenskému. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50694