Original title:
Netradiční metody a formy práce v hudební výchově v mateřských školách
Translated title:
Unordinary Methods and Forms of Activities in Music in Kindergartens
Authors:
MORAVCOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci se zabývám netradičními metodami a formami práce při hudební výchově v mateřských školách. V teoretické části této práce je popsán vývoj sluchového vnímání a definována hudebnost. Dále definuji a popisuji tradiční i netradiční metody a formy práce. Praktickou část tvoří pedagogický kvalitativní výzkum, jenž se zaměřuje na metody a formy práce v mateřských školách s alternativním zaměřením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jaký mají učitelé mateřských škol alternativního zaměření postoj k hudbě a zjistit, v čem se jejich postoj liší od učitelů jiných mateřských škol (bez alternativního zaměření, s jiným alternativním zaměřením).My bachelor thesis deals with unordinary methods and forms of activities in music in kindergartens. The theoretical part describes a development of auditory perception and musicality. This is followed by traditional and non-traditional (unordinary) methods and forms of activities. Practicional part is a pedagogical qualitative research, which based on the methods and forms of activities in kindergartens with alternative education. Main purpose of my research is to find out attitude to music of teachers in kindergartens with alternative education and find out what their attitude is different from other teachers of kindergartens (with other alternative education, without alternative education).
Keywords:
alternative education; kindergarten; music; alternativní směry vzdělávání; hudební výchova; mateřská škola Citation: MORAVCOVÁ, Lucie. Netradiční metody a formy práce v hudební výchově v mateřských školách. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/47216