Original title:
Nákupní chování v oblasti internetového nákupu potravin
Translated title:
Buying Behaviour in the Field of the Internet Purchase of Food
Authors:
PINCOVÁ, Markéta Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je na základě provedeného výzkumu navrhnout postup pro vybraný internetový obchod s potravinami. Pro tuto práci byl vybrán internetový obchod s potravinami Plná taška, který působí v Jižních Čechách. Teoretická část se zabývá problematikou e-commerce a dále problematikou internetového prodeje potravin. Praktická část obsahuje analýzu nákupního chování v oblasti internetového nákupu potravin. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny konkrétní návrhy a doporučení.The aim of the thesis is to suggest measures for selected online grocery shop. For this thesis was chosen online grocery shop Plnátaška.cz, which acts in South Bohemia. The theoretical part includes issues of e-commerce and particularly online sales of food. The practical part contains analysis of buying behaviour in the field of the internet purchase of food. Analysis is based on the results of questionnaire survey. Based on the results of the survey, were determined concrete suggestions and recommendations.
Keywords:
awareness; buying behaviour; online; purchase of food; nákup potravin; nákupní chování; online; povědomí Citation: PINCOVÁ, Markéta. Nákupní chování v oblasti internetového nákupu potravin. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46125