Original title:
Propojení vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace a Člověk a společnost
Translated title:
Interdisciplinary relationships in the educational areas of Mathematics and its Applications and Man and Society.
Authors:
ŠVEJDOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo porovnat výuku finanční gramotnosti na druhém stupni vybraných základních škol a nižším stupni víceletého gymnázia. Z komparace vyplynula nejednotnost výuky finanční gramotnosti a potřeba řešení situace. Jedním z návrhů pro zlepšení výuky finanční gramotnosti je vytvoření sady pracovních listů, které vycházejí z rámcových vzdělávací programů pro základní vzdělávání a splňují standardy finanční gramotnosti pro základní školy a nižší stupně víceletého gymnázia.The aim of the thesis was to compare the teaching of financial literacy at the lower secondary schools and lower grammar school degree. Comparison has shown the inconsistency of financial literacy teaching and the need to address the situation. One of the suggestions for improving financial literacy education is the creation of a set of worksheets based on the framework educational programs for basic education according to standards of financial literacy for lower secondary schools and lower grammar school.
Keywords:
financial mathematics; financial products; household management; money; school educational program; work sheets; finanční matematika; finanční produkty; hospodaření domácnosti; peníze; pracovní listy; školní vzdělávací program Citation: ŠVEJDOVÁ, Veronika. Propojení vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace a Člověk a společnost. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44873