Original title:
Vliv scénického čtení na děti předškolního věku
Translated title:
Influence scenic reading on preschool children
Authors:
PETROVÁ, Žaneta Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je vliv scénického čtení na děti předškolního věku. Teoretická část představuje projekt Listování, jak vznikl, čím se zabývá a jeho důležitost na předčtenářství a čtenářství. V praktické části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. S dětmi z Mateřských školách je prováděn rozhovor. Cílem práce je zjistit, jak působí Listování na malé děti a jak ovlivňuje jejich vztah ke knize a čtenářství.The theme of the thesis is the influence of stage reading on preschool children. The theoretical part presents the project "Listování", the beginning and the activities of the project, and its importance for pre-reading and reading. Qualitative research methods are used in the practical part. The author of the thesis conducts interviews with children in preschools. The aim of the thesis is to find out what effect does "Listování" have on young children and how it influences their relationship to books and reading.
Keywords:
"Listování"; pre-reading; preschool children; stage reading; děti předškolního věku; Listování; předčtenářství; scénické čtení Citation: PETROVÁ, Žaneta. Vliv scénického čtení na děti předškolního věku. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/38548