Original title:
Some aspects of communication in the teaching of mathematics - the semiotic viewpoint
Translated title:
Některé aspekty komunikace ve vyučování matematice - sémiotický pohled
Authors:
Roubíček, Filip Document type: Papers Conference/Event: SEMT ´07, Praha (CZ), 2007-08-19 / 2007-08-24
Year:
2007
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The paper deals with problems in communication between the teacher and the pupil which can be investigated by way of semiotic analysis. Some causes of these problems are described, for example different mental representations or communication contexts, nonaccepting of conventional writing forms and another.Článek se zabývá problémy mezi učitelem a žákem, které mohou být zkoumány prostřednictvím sémiotické analýzy. Jsou popsány některé příčiny těchto problémů, například rozdílné mentální reprezentace nebo komunikační kontexty, nepřijetí konvenčních forem zápisu a jiné.
Keywords:
communication; semiotic approach; teaching of mathematics Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), KJB700190701 (CEP), GA406/05/2444 (CEP) Funding provider: GA AV ČR, GA ČR Host item entry: SEMT ´ 07 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings, ISBN 978-80-7290-307-8
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0151128