Original title:
Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu - analýza herních principů
Translated title:
Experiential games as a stimulus of philosophical dialogue - analysis of game principles
Authors:
HAJNÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou filozofie pro děti a zážitkové pedagogiky. Popisuje jejich metody a poukazuje na jejich vzájemné prolínání. Jejím cílem je zjistit, která z konkrétních her nejlépe motivuje účastníky k aktivní účasti ve filozofickém dialogu. Zvolená problematika byla řešena pomocí analýzy dat získaných z pozorování a skupinových rozhovorů. Konkrétní výsledky byly zpracovány a lze je využít k dalšímu bádání.This thesis deals with problems of philosophy for children and experience pedagogy. It describes their methods and it points to their connections. Its aim is to find out which of the specific games is the best motivation for participants to actively engage in the philosophical dialogue. The chosen problem was solved by analyzing data obtained from observations and group interviews. Particular results have been processed and can be used for further research.
Keywords:
Communication; Experiential pedagogy; Game; Philosophy for children; Filozofie pro děti; Hra; Komunikace; Zážitková pedagogika Citation: HAJNÁ, Tereza. Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu - analýza herních principů. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/52303