Original title:
Otevřené kluby a jejich místo ve školním vzdělávacím programu DDM
Authors:
KOČOVSKÁ, Alena Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá objasněním pojmu otevřený klub. První část práce popisuje základní pojmy, které jsou charakteristické pro otevřený klub. Jedná se především o spontánní činnosti a nízkoprahovost. Principem nízkoprahovosti se vyznačují i jiná zařízení, která jsou legislativně ukotvena v zákoně. Jedná se o Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Práce popisuje vznik, vývoj, zaměření a obsah práce této instituce. Práce objasňuje otevřenou práci s mládeží, která je uskutečňována na základě různých volnočasových nabídek. Tyto nabídky zprostředkovávají i otevřené kluby a Salesiánská střediska. Poslední kapitola této části práce poukazuje na základní rozdíly mezi otevřeným klubem a nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež, na jejichž základě je zařízení provozováno. Druhá část práce se zabývá podrobnou analýzou Školního vzdělávacího programu vybraného zařízení, který provozuje otevřený klub. Cílem výzkumné části práce je v daném dokumentu najít informace o otevřeném klubu a posoudit míru a kvalitu zjištěných údajů.The aim of the master's thesis is to clarify the concept of open clubs. Basic terms connected to an open club are defined in the first part of the thesis. Spontaneous activities and low-threshold approaches are the most important there. The principle of low-threshold approaches are typical also for other institutions, that are registered in law. It concerns low-threshold centres for children and youth. The origin, development, aiming and activities of these centres are described. The thesis explains open activities for young people offered by different leisure time centres. Also open clubs and Salesian centres offer these activities. The last chapter of this part shows basic differences between an open club and a low-threshold centre for children and youth. The second part of the thesis deals with a detailed analysis of the School Education Programme of a chosen centre carrying on an open club. The aim of the research is to find information about the open club in the document and evaluate the extent and the quality of the discovered details.
Keywords:
animation; free time; informal education; leisure education; low-threshold centres for children and youth; open activities for children and youth; open clubs; Salesian pedagogy; School Education Programme; streetwork; unorganized youth; animace; informální výchova; neorganizovaná mládež; nízkoprahová zařízení pro děti a mládež; otevřená práce s dětmi a mládeží; otevřené kluby; salesiánská pedagogika; streetwork; volný čas; zájmové vzdělávání; Školní vzdělávací program Citation: KOČOVSKÁ, Alena. Otevřené kluby a jejich místo ve školním vzdělávacím programu DDM. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50522