Original title:
Potřeby a očekávání zákazníků spotřebních družstev
Translated title:
Needs and expectations of consumer co-operative's customers
Authors:
KŘEMENOVÁ, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na potřeby a očekávání zákazníků spotřebního družstva v Táboře. Hlavním cílem práce je posoudit míru spokojenosti zákazníků spotřebních družstev s navštěvovanou prodejnou a zjistit jejich očekávání z pohledu vývoje nabídky zboží a služeb. Dílčím cílem je zjistit, zda je z pohledu zákazníka, který alespoň občas nakupuje v prodejnách COOP, dostatek těchto prodejen v jeho bydlišti a následně zjistit, zda je důvodem respondenta, který nenakupuje v těchto prodejnách vůbec, nedostatek prodejen v jeho bydlišti. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zpracována na základě externích zdrojů. Odhaluje novinky a trendy v nákupním chování a terminologii spokojenosti zákazníka. Zákon o obchodních korporacích vymezuje podmínky družstva. Literární rešerši uzavírají spotřební družstva. Praktická část je věnována marketingovému výzkumu a probíhá formou dotazníkového šetření. Následně jsou navržena doporučení pro zvýšení spokojenosti zákazníků a tím i spotřebního družstva.The master thesis deals with needs and expectations of consumer co-operative´s customers in the Tábor. The main aim is to find out degree of satisfaction of customers of the co-operative´s customers in the visited store and to determine their expectations from the point of view of the development of the supply of goods and services. The secondary aim is to find out if customer has enough stores at the place of his residence. Then to find out if the reason of person which does not buy here is the lack of COOP stores at the place of his residence. The diploma thesis is divided into two parts. The theoretical part is carried out by the external sources. It describes the terms of customer behaviour, customer´s satisfaction or cooperative and consumer cooperatives. The second part is the practical part. In this section a marketing research is realized. The data are assemble by the questionnaire survey. After that, recommendations are suggested for increase satisfaction of the consumers and co-operative´s customers.
Keywords:
co-operative´s customers; consumer behaviour; customer; customer´s satisfaction; questionnaire survey; dotazníkové šetření; nákupní chování; spokojenost zákazníka; spotřební družstva; zákazník Citation: KŘEMENOVÁ, Michaela. Potřeby a očekávání zákazníků spotřebních družstev. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50270