Original title:
Řízení rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Translated title:
Management of tourism development in the South Bohemian Region
Authors:
NOVOTNÁ, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění současného stavu řízení a organizace cestovního ruchu na území Jihočeského kraje a na zjištění aktuální nabídky produktů cestovního ruchu v kontextu s rozvojem destinačních managementů a marketingu. Teoretická část vymezuje použitou teorii, vztahující se k řešenému tématu. Primární data byla získána z řízených rozhovorů vedených s produktovými manažery jihočeských turistických oblastí a dále z rozhovoru s ředitelem Jihočeské centrály cestovního ruchu. Sekundární data byla čerpána z webových stránek jednotlivých turistických oblastí, dále z webu www.jiznicechy.cz a z mnoha prospektů. V praktické části byla organizace řízení cestovního ruchu aplikovaná v České republice komparována s organizací ve vybraných zahraničních destinacích. Stejně jako zde byla provedena analýza jednotlivých turistických oblastí. Na základě provedených analýz a primárního výzkumu byla navržena opatření a doporučení pro podporu rozvoje destinačního managementu a zvýšení konkurenceschopnosti Jihočeského kraje. This diploma thesis is focused on the current state of management and organization of tourism in the South Bohemian region and on finding the current offer of tourism products in the context of the development of destination management and marketing. The theoretical part defines the applied theory, related to the solved topic. Primary data was obtained from managed interviews with product managers of South Bohemian tourist areas and from an interview with the director of the South Bohemian Tourism Authority. Secondary data was drawn from websites of individual tourist areas, from www.jiznicechy.cz and from many prospectuses. In the practical part, the tourism management organization applied in the Czech Republic was compared with the organization in selected foreign destinations. As well as an analysis of individual tourist areas was carried out. On the basis of the conducted analyzes and primary research, measures and recommendations were proposed to support the development of destination management and increase the competitiveness of the South Bohemian Region.
Keywords:
destination; destination management; South Bohemian Region; South Bohemian Tourism Authority; Tourism; tourist area; Cestovní ruch; destinace; destinační management; Jihočeská centrála cestovního ruchu; Jihočeský kraj; turistická oblast Citation: NOVOTNÁ, Jana. Řízení rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50063