Original title:
Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let
Translated title:
Narrative modes of the mind game film from 1990 to 2005
Authors:
Dvorská, Veronika ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (advisor) ; POZZI, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.The thesis examines the context and practical applictations of the narrative modes of the mind game film.
It introduces the reader to broad implications of the modern narration phenomena (where the narrative twists themself are an object of viewer's immersion and suspensions on par with audiovisual attractions).
Later, it uses terms such as perspective, anagnorisis and various types of unreliable narration to further classify and deconstruct the narrative structures of the mind game film as defined by Thomas Elsaesser.
Keywords:
americká kinematografie; analýzy filmových děl; filmová teorie; narace ve filmu; práce scenáristy; scenáristika; vyprávění
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/10118