Název:
Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let
Překlad názvu:
Narrative modes of the mind game film from 1990 to 2005
Autoři:
Dvorská, Veronika ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.The thesis examines the context and practical applictations of the narrative modes of the mind game film.
It introduces the reader to broad implications of the modern narration phenomena (where the narrative twists themself are an object of viewer's immersion and suspensions on par with audiovisual attractions).
Later, it uses terms such as perspective, anagnorisis and various types of unreliable narration to further classify and deconstruct the narrative structures of the mind game film as defined by Thomas Elsaesser.
Klíčová slova:
americká kinematografie; analýzy filmových děl; filmová teorie; narace ve filmu; práce scenáristy; scenáristika; vyprávění
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10118