Název:
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Překlad názvu:
Consumers' perception of the Fair Trade mark
Autoři:
HOLAROVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit, jak spotřebitel vnímá Fairtradovou značku. Dalším cílem je zjistit jaké produkty spotřebitel nakupuje a zda je pro něj důležitá udržitelná spotřeba. Tohoto cíle je dosaženo pomocí dotazníkového šetření. Fair trade pojednává o správném přístupu k producentům ze zemí globálního jihu. Snaží se zamezit vykořisťování především pěstitelů a dětské práci. Jedná se o globálně používanou značku, preferovanou především ve vyspělých zemích Evropy a Severní Ameriky. Ve své podstatě je součástí ekologického zemědělství a udržitelného rozvoje. Hlavním poslání značky je, aby pěstitelé dostávali odpovídající odměnu, která je vyšší než náklady na pěstování či výrobu. Současný cíl značky je, aby zákazník nekupoval zboží kvůli logu Fair trade, ale aby si uvědomoval, že je důležité podporovat udržitelný rozvoj.The main objective of this thesis is to find out how the consumer perceives the Fairtrade mark. The other objective is to find out what products the consumer buys and if the sustainable consumption is important for consumers. This objective is achieved through a survey. Fair trade means a correct approach to producers of the Global South. Fair trade prevents from exploitation of growers and children´s labour. Fair trade is a globally used brand preferred mainly in the developed countries of Europe and North America. This brand is a part of organic farming and sustainable development. The main mission of this mark is to provide growers a corresponding payment which is bigger than costs of cultivation or production. The current objective of this brand is that consumes must buy fair trade products for sustainable development, not only for the brand itself.
Klíčová slova:
Fair Trade; Globální Jih; obchod; produkty; spotřebitel; udržitelný; značka; brand; consumer; Fair Trade; Global South; producer; products; store; sustainable Citace: HOLAROVÁ, Kristýna. Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/50049