Original title:
Image vybrané destinace
Translated title:
Image of selected Destination
Authors:
HOZOVÁ, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje image vybrané destinace - Karlových Varů. Předmětem práce je zjistit a porovnat názory obyvatel a návštěvníků této destinace - jaké znají produkty, značky nebo známé osobnosti spojované s městem, jak by hodnotili vybrané služby destinace a (v případě návštěvníků) jaký byl důvod pro jejich návštěvu. Součástí výzkumu je i znalost karlovarské karty KarlovyVARY° CARD, která nabízí slevy a volné vstupy na různá turistická místa. Cílem práce je navržení opatření vedoucích ke zlepšení image této lázeňské destinace, která by navíc vedla k větší spokojenosti obyvatel města a zvýšení popularity mezi turisty.The bachelor thesis analyzes the image of a selected spa destination - Karlovy Vary. The subject of the thesis is to discover and compare the opinions of residents and visitors on this destination - which products, brands or famous people they know, which services they like or dislike and (in case of visitors) what is the reason for their arrival in the city. The part of a research is knowledge about KarlovyVARY° CARD - a tourist card offering discounts and free admission to tourist attractions. The aim of the thesis is to propose new measures to improve the image of this spa destination. In addition, it leads to greater satisfaction of residents and increasing popularity among tourists.
Keywords:
destination marketing; Image of destination; spa; tourism; tradition; cestovní ruch; destinační marketing; Image destinace; lázeňství; tradice Citation: HOZOVÁ, Petra. Image vybrané destinace. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50035