Original title:
Optimalizace marketingové strategie v areálu Fun Spot Lipno a.s.
Translated title:
Analysis and optimalization of the marketing strategy in the company Fun Spot Lipno a.s.
Authors:
HRIC, Matyáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza a následná optimalizace marketingové strategie ve společnosti Fun Spot Lipno a.s. Teoretická část je zaměřena na popis nejdůležitějších základních pojmů marketingu, marketingových koncepcí a historii marketingu. Dále je provedena analýza marketingové strategie a vnitřního a vnějšího prostředí společnosti. Jistá část je věnována i rozboru marketingového mixu, který je důležitou součástí pro účely výzkumu v praktické části této práce. Praktická část osahuje stručnou charakteristiku společnosti Fun Spot Lipno a.s., která se zabývá zprostředkováním služeb v oblasti zábavního průmyslu. Dále se tato část zabývá návrhem a optimalizací marketingové strategie dané společnosti, popisem tržního a konkurenčního prostředí, cíli, strategiemi, jednotlivými analýzami (vnitřního a vnějšího prostředí) a v neposlední řadě marketingovým mixem. Veškeré výsledky, které z výzkumu vyplynou, budou sloužit jako podklad pro návrh nejvhodnější marketingové strategie, popřípadě k její optimalizaci. The main aim of this bachelor thesis is analysis and consequent optimization of marketing strategy in Fun Spot Lipno a.s. The theoretical part is focused on the description of the most important basic concepts of marketing, marketing concepts and marketing history. In addition, an analysis of the marketing strategy and the internal and external environment of the company is carried out. A certain part is also devoted to the analysis of the marketing mix, which is an important part for research purposes in the practical part of this thesis. The practical part of the course features a brief characteristic of Fun Spot Lipno a.s., which deals with the mediation of services in the entertainment industry. In addition, this part deals with the design and optimization of the marketing strategy of the company, with a description of the market and competitive environment, goals, strategies, individual analyzes (internal and external environment) and last but not least marketing mix. All the results that will result from the research will serve as a basis for the design of the most appropriate marketing strategy or optimization.
Keywords:
analysis; business opportunities.; marketing mix; marketing strategy; Optimalization; analýza; marketingová strategie; marketingový mix; obchodní příležitosi.; Optimalizace Citation: HRIC, Matyáš. Optimalizace marketingové strategie v areálu Fun Spot Lipno a.s. . České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/49739