Original title:
Využití mobilních zařízení při výuce
Translated title:
The use of mobile devices during the instruction at lower secondary schools
Authors:
VORUDA, Radek Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjištění situace na základních školách, co se týče využití mobilních zařízení při výuce. Zmapoval jsem za pomoci mnohonásobné případové studie přístup škol v rámci Jihočeského kraje k mobilním zařízením jako jsou mobilní telefony a tablety. Průzkum probíhal mezi mnou, autorem této bakalářské práce, a určitým učitelem dané školy, kdy já prováděl hloubkový rozhovor. Výstupem z rozhovoru jsou poznámky výzkumníka, nebo prioritně (při souhlasu učitele) v podobě audio nahrávky pro větší autentičnost. Ze získaných informací jsem zjistil, zda ve skutečnosti dochází k omezení využití zařízení při výuce. Poté došlo k porovnání tohoto opatření vzhledem ke školnímu řádu, o který jsem se taktéž zajímal. Dalším přínosem je objevení faktorů, které tvoří učitelovo rozhodnutí. V teoretické části uvedu příklady vhodného využití mobilních zařízení ve výuce a jeho přínosy. Vše vychází z nasbíraných informací z praktické části nebo ze získaných vědomostí z literatury.The aim of this work si determine the situation in lower primary school regarding to use of mobile devices in the classroom. I am showing with help of multiple case studies approach schools in South Bohemian Region to mobile devices such as mobile phones and tablets. Exploration was conducted between author of thesis and teacher in a one of the schools. At the end of interviews, the data are available. That I earns in the form of text or primary (with contest of the teacher) in audio form for greater authenticity. From collected information was further determine that if in a reality is that limitation used. After that, it was comparison of this provision with rules of school (that school rules I'm able to know). Another benefits of factors that make teacher's decision were discovery. In the teheoretical part, on examples of appropriate I'm showing use of mobile devices in education. Everything is based on information collected from the practical part or from the knowledge gained from literature.
Keywords:
benefits and negative aspect; Mobil devices; primary schools; view of teachers to using mobile devices in education; druhý stupeň; Mobilní zařízení; pohled učitelů; přínosy a negativa; využití zařízení při výuce; základní škola Citation: VORUDA, Radek. Využití mobilních zařízení při výuce. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/47710