Original title:
Assessment of knowledge and conceptions through problem posing: The case of fractions
Translated title:
Hodnocení představ a znalostí na základě tvoření úloh
Authors:
Macháčková, Jana ; Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: SEMT ´07, Praha (CZ), 2007-08-19 / 2007-08-24
Year:
2007
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Fraction is not a simple construct. In this contribution we try to show how we aim in our ongoing investigation at finding out what meanings/subconstructs (part-whole, measure, operator, quotient, ratio) are attributed to fractions by pupils, future teachers and in-service teachers. The starting point is problems posed by respondents. Findings are presented and some suggestions for further research outlined.V příspěvku je ukázáno, jak se snažíme v probíhajícím výzkumu zjistit, které subkonstrukty a interpretace (celek-čast, míra, operátor, podíl, poměr)přisuzují zlomkům žáci, studenti učitelství, učitelé. Východiskem jsou úlohy, které vytvořili respondenti. Jsou prezentována dosavadní zjištění a naznačeny směry dalšího výzkumu.
Keywords:
fraction; ratio and fraction; subconstructs Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/05/2444 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: SEMT ´ 07 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings, ISBN 978-80-7290-307-8
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0147911