Original title:
Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Translated title:
Teaching of motor activities of students with special educational needs at secondary school
Authors:
Čechová, Olga ; Švandová, Martina (advisor) ; Krejčová, Kristýna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků.The thesis is focused on selection of methods and teaching strategies in teaching motor activities of secondary school students with special educational needs. The theoretical part deals with practical training, teaching methods, the influence of diversity to selection of appropriate methods and strategies used in practical training of students. . The empirical part of the thesis is a multiple case study based on observing a group of students with special educational needs during their practical training. The reserch was focused on using of particular methods regarding individual educational needs of the students.
Keywords:
Methods of education|practical training|motor activities|diversity of students|special educational needs; Metody výuky|praktické vyučování|motorické činnosti|diverzita žáků|speciální vzdělávací potřeby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/92926