Original title:
Videoherní animace
Translated title:
Videogame animation
Authors:
Pošta, Martin ; PIXA, Libor (advisor) ; JAVORA, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá animací videoher. Práce je členěná do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá historií videoherní animace. Druhá kapitola se zaměřuje na rozdíly mezi filmovou a videoherní animací. Ve třetí kapitole práce předkládá výčet nejdůležitějších rozdílů z dvanácti principů animace a jejich použití ve videoherní animaci. Poslední čtvrtá kapitola se zaměřuje na možnosti budoucího vývoje animace převážně v oblasti VR (virtuální realita).This bachelor thesis is about videogame animation. The work is divided into four chapters. The first chapter describes the history of videogame animation. The second chapter is focused on differences between movie and videogame animation. The third chapter points how twelve animation principles are used differently in videogames and the last fourth chapter is trying to explain the future of animation in VR (Virtual reality).
Keywords:
počítačová animace; počítačové hry; videohry; virtuální realita
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9975