Original title:
Redefining the teacher as a Performer
Translated title:
REDEFINOVÁNÍ ROLE UČITELE JAKO PERFORMERA
Authors:
Mendoza Piedrahita, Isabel Cristina ; RAISOVÁ, Michaela (advisor) ; MALANÍKOVÁ, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Redefining the role of the teacher in a community without exposure to arts on a daily basis, by using theatre workshops founded on the psychosomatic approach, permitted the participants to recognize and explore their personal creative resources, enriching their creativity and awareness of their physicality and responsibility in creating a safe and fruitful environment for teaching. This dissertation analyzed an international experiment that put to test the training of a six-member team from the Department of Authorial Creativity and Pedagogy, and offers a case of the current applicability of the psychosomatic approach.Redefinování role učitele použitím divadelních dílen založených na psychosomatickém přístupu v komunitě bez divadelního povědomí umožnilo účastníkům ocenit a prozkoumat své vlastní kreativní schopnosti, vedlo k rozšíření jejich kreativity a uvědomění si své tělesnosti a zodpovědnosti za tvorbu bezpečného a plodného prostředí k učení. Tato dizertační práce analyzovala mezinárodní experiment, který testoval trénink šestičlenného týmu z Katedry autorské tvorby a pedagogiky a nabídl možnost aplikace psychosomatického přístupu.
Keywords:
awareness; kreativita; psychosomatic approach; reflections; teachers; workshopy
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9959