Original title:
Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v mateřské škole a v lesní mateřské škole
Translated title:
Possibilities of using methods and drama education in kindergartens and forrest kindergartens
Authors:
Zemanová, Bohuslava ; Ferklová, Alžběta (advisor) ; Holemá, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit rozdíly uplatnění metod a technik dramatické výchovy v lesní mateřské škole a běžné mateřské škole. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, dramatické výchově v mateřských a lesních mateřských školách. Další kapitoly jsou věnovány principům, metodám a technikám dramatické výchovy. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na využití literární látky v dramatické výchově a charakteristiku vybrané knihy. Praktická část se zabývá přípravou, realizací a následným porovnáním konkrétních lekcí dramatické výchovy v třídě lesní mateřské školy a třídě klasické.The aim of my bachelor thesis is to find out how methods and drama techniques apply both in forest kindergartens and in common kindergartens. The theoretical part aims at the characteristics of a preschool child and drama education in both types of kindergartens. Further chapters are devoted to principles, methods and drama educational techniques. The last part of the theoretical part focuses on using literature theme in drama education and the characteristics of the chosen book. Practical part deals with preparation, realization and subsequent comparison of concrete lessons of drama education in a forest kindergarten class and a classical type class.
Keywords:
dramatical education; forrest pedagogy; methods and techniques of drama education,forrest kindergarten; preparatory age; dramatická výchova; lesní mateřská škola; lesní pedagogika; metody a techniky dramatické výchovy; předškolní věk
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/90606