Original title:
Využití metod dramatické výchovy ve výuce prvouky v 1.ročníku ZŠ
Translated title:
Using of the drama education methods in teaching of elementary studies in the first grade of primary school
Authors:
Sluková, Petra ; Marušák, Radek (advisor) ; Ferklová, Alžběta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zpracováním teoretických východisek pro možnost využití dramatické výchovy jako instrumentu pro výuku prvouky. V práci jsou vyhodnoceny z tohoto pohledu základní dokumenty, vybrány vhodné obsahy a je realizován akční výzkum, jehož cílem je prověřit účinnost metod dramatické výchovy pro výuku těmto obsahům. V práci jsou porovnány výsledky učebního efektu se skupinou, u níž bylo využito pro tyto obsahy jiné výukové strategie. Klíčová slova dramatická výchovaThis Diploma thesis deals with possible connection a Drama Action Methods (Drama education) through the First Stage of Primary School Education. The Diploma thesis is divided into two parts:Theoretical and Practical ones. The Theoretical part is focused on issues concerning of using the Drama Action Methods as a teaching instrument at the First Stage of Primary school. The Practical part is focused on searching for topics just suitable to be part and parcel in the Framework Education - Programme for Elementary Education generally, where the Drama Action Methods as efficient as possible would be profitable. In the Practical part of Diploma thesis, there are also shown five lessons where is the Drama Action Method used and carried out.. The process of lessons itself is described and analysed. Key Words drama education
Keywords:
cooperative learning; drama education; elementary studies in the first grade of primary school; project learning; RVP for primary education; dramatická výchova; kooperativní učení; projektová výuka; prvouka v 1.ročníku ZŠ; Rámcově-vzdělávací program pro základní vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/90339