Název:
Brand Identity in Design of Industrial Product
Překlad názvu:
Brand Identity in Design of Industrial Product
Autoři:
Ondra, Martin ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Grall, Günther (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce se zabývá studiem prvků identity značky na produktech. Současný stav poznání shrnuje poznatky o brandingu, gramatice tvarů a metod ke studio podobností na produktech. Další práce se zaměřují na zachycení prvků identity značky a vytvoření nástroje, pracujícího na základě gramatiky tvarů, který by pomáhal designérovi v jeho kreativním procesu, této literatuře však schází studování designérské práce. Konkrétní identita je studována z hlediska loga, barev a tvaru až k vytvoření její gramatiky tvarů. Po analýze produktů firmy a gramatiky tvarů je předložena hypotéza o přenosu identity značky v průběhu inovačního procesu z pohledu gramatiky tvarů.
This thesis is concerned with study of the brand identity elements in the product. Current state of knowledge leads to findings about the brand identity, shape grammars and methods for exploring the similarities in the product. Works are focusing on capturing the brand identity and the development of a shape grammar tool that would help the designer in his creative process, but the literature lacks in study of the actual designing process. An actual brand identity is studied in terms of logo, colour and shape to a creation of a shape grammar. After the analysis a shape grammar based hypothesis of how the brand identity is transferred throughout the innovation process is formulated.
Klíčová slova:
Brand identity; design similarities; innovation; shape grammar; gramatika tvarů; Identita značky; inovace; podobnosti designu
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70003