Original title:
Narušená komunikační schopnost u dětí s ADHD
Translated title:
Communication difficulties of children with ADHD
Authors:
ČEDÍKOVÁ, Anna Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je popsat, jak probíhají individuální logopedická sezení s dětmi s ADHD. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se zabývám poruchou pozornosti s hyperaktivitou a narušenou komunikační schopností u dětí s ADHD. Ve výzkumné části popisuji, jak se chovají děti s ADHD při individuálním logopedickém sezení a jak logopedi vedou tato sezení.The aim of my thesis is to describe the course of a speech therapy session for children suffering from ADHD. This thesis is divided into a theoretical and research section. In the theoretical section I analyze the attention deficit hyperactivity disorder and impaired communication skills of children with ADHD. In the research section I describe the behavior of children with ADHD during an individual speech therapy session and the approach speech therapists use.
Keywords:
ADHD; attention deficit hyperactivity disorder; impaired communication skills; individual speech therapy session; speech therapist; speech therapy; ADHD; individuální logopedické sezení; logoped; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; porucha pozornosti s hyperaktivitou Citation: ČEDÍKOVÁ, Anna. Narušená komunikační schopnost u dětí s ADHD. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/47590