Název:
Měření sledovanosti TV
Překlad názvu:
TV Audience Measurement
Autoři:
Pokorná, Barbora ; MATHÉ, Ivo (vedoucí práce) ; Taberyová, Kristina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Marketingový výzkum neodbytně patří ke každé společnosti, která poskytuje produkty nebo služby zákazníkům již od nepaměti. Spotřebitelské průzkumy vykazují přesná data a poskytují zadavatelům důležité informace a zpětnou vazbu. Proces marketingových výzkumů médií však přinesl jistá úskalí a specifika, se kterými se mediální trh dodnes potýká. Tato práce se zaměřuje výhradně na proces výzkumu auditoria televizního vysílání.
Diplomová práce pojednává o problematice měření sledovanosti televize. První část se zabývá historickým vývojem této disciplíny v zahraničí i v České republice - od zavedení televizního vysílání a prvopočátků měření sledovanosti až po jeho současnou elektronickou podobu. Ta je v textu detailně představena. Důležitým aspektem práce jsou informace o využití dat televizním a reklamním trhem. Součástí textu je také mezinárodní porovnání současného fungování obdobných projektů měření sledovanosti ve vybraných zemích. Na pozadí změn spotřebitelského chování je poslední část věnována možné budoucnosti měření sledovanosti audiovizuálního obsahu. Výzkum pro diplomovou práci probíhal formou hloubkových rozhovorů s pracovníky televizního a výzkumného sektoru a studiem dostupných materiálů.Marketing research, as far as it exists, is definitely an essential part of every company that provides products or services to customers. Marketing surveys show exact data and give their submitters important information and feedback. However, the process of creating marketing research of media also brings certain difficulties and specialties, with which the media market deals these days. This diploma thesis focuses especially on the process of creating surveys concerning television broadcast audience.
The diploma thesis deals with the matters of measuring TV ratings. The first part of the work focuses on historical progress in this field since the introduction of TV broadcasting, the earliest measurements of TV audience, up to its current electronic form ? all concerning the Czech Republic and other foreign countries. The contemporary, electronic form, is thoroughly described in the thesis. An essential aspect of the work is information about the usage of the collected data by TV and the advertising market. Another part of the work concerns international comparison of similar projects focusing on audience measurement in selected countries. The last part of the thesis focuses on possible future of the measuring of audiovisual content ? touching upon consumer behavior. The research is mainly based on controlled interviews with TV or research field workers and on an analysis of available documents concerning this topic.
Klíčová slova:
marketing; reklama a propagace; televize; televizní diváci; televizní vysílání; Česko
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9900