Název:
Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015
Překlad názvu:
Analysis of Czech films attendance in 2010-2015
Autoři:
Králová, Monika ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; Badač, Peter (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce.
První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.The cinema still belongs to the main place for distribution of the audiovisual content, despite other growing possibilities. The cinema attendance had various tendencies in the past and it even increased last year. However, one thing is the general attendance and the other one is only the attendance of the inland production - and exactly this issue is the topic of this thesis.
The first part of this thesis is primarily focused on the results and the statistics regarding the attendance of the Czech films. Specifically, it is about the results of the attendance and the revenues, differences between classic cinemas and multiplexes. One chapter is also concerned with the genres of Czech films. The following part describes particular factors which can influence the cinema attendance and these factors are considering the results in the first part. The final part presents the summary of this analysis.
Klíčová slova:
2010-2015; analýzy; filmová distribuce; filmoví diváci; kina; komerční aspekty; návštěvnost; sociologické aspekty; Česká republika; česká kinematografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9895