Original title:
Nástroj pro podporu kvalitního studia i studentského života na FIT
Translated title:
Tool for Excelent Studies and Student Life at FIT
Authors:
Matuška, Lubomír ; Szőke, Igor (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je navrhnout, vytvořit a otestovat experimentální nástroj, který správným a vhodným použitím gamifikace podpoří současný přednáškový systém a učiní pro studenty přednášky atraktivnější, zábavnější a přínosnější. Při řešení jsem vycházel ze současné situace, kdy studenti používají během přednášek různá elektronická zařízení, avšak málokdy je používají ke věcem, které souvisí s přednáškou. Vytvořenou aplikací nabízím studentům příležitost stát se skutečně aktivní složkou přednášek a využít efektivně čas, který se rozhodnou do přednášky investovat.
The goal of the thesis is to design, create and test an experimental tool that will support the current lecture system by the correct and appropriate use of gamification and will make the lectures more attractive, more fun and more beneficial. In solving this, I came from the current situation when students use different electronic devices during lectures, but rarely use them for things that are related to the lecture. The created application offers students the opportunity to become a really active part of the lectures and to use effectively the time they choose to invest to the lecture.
Keywords:
gamification; gamification in education; interactive support for lectures; motivation; web application; gamifikace; gamifikace ve vzdělávání; interaktivní podpora přednášek; motivace; webová aplikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69890