Original title:
ADHD z pohledu učitele 1. stupně ZŠ
Translated title:
ADHD from the Perspective of a Teacher the First Level of Primary School
Authors:
LUKEŠOVÁ, Andrea Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury a je zaměřena na problematiku jedné ze specifických poruch chování ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). V empirické části je proveden kvantitativní výzkum. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření. Dotazováni jsou učitelé vybraných základních škol Jihočeského kraje. Cílem práce je zjistit, zda a jak jsou učitelé obeznámeni s problematikou ADHD a jakým způsobem případně s žáky s touto specifickou vzdělávací potřebou pracují. This master thesis has theoretically empirical character. The theoretical part is based on expert literature and is focused on the issue of one of the specific studying disorders ADHD (attention deficit hyperactivity disorder). The empirical part contains qualitative research. Research was performed via a questionnaire. Teachers from chosen schools from South Bohemia district were participating in this research. The goal of this thesis is to find out if the teachers are familiar with ADHD and if they are, what is the way they deal with this specific disorder during classes.
Keywords:
ADHD; disciple; education; Form of teaching; teacher; teaching assistant; teaching metods; ADHD; asistent pedagoga; forma výuky; učitel; vyučovací metody; vzdělávání; žák Citation: LUKEŠOVÁ, Andrea. ADHD z pohledu učitele 1. stupně ZŠ. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/48964