Original title:
Využití vizualizace při poslechu hudby v mateřské škole
Translated title:
The Application of Visualisation while Listening to Music in Kindergarten
Authors:
ČURDOVÁ, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Videotechnika je pro děti atraktivní, lze ji tedy využít jako prostředníka pro podnícení dětského zájmu o artificiální hudbu. Bakalářská práce nabízí čtyři filmové vizuální opory k této hudbě a plán jejich využití v mateřské škole. Popisuje zkušenosti, které byly při ověřování programu v mateřské škole získány.Video technique is attractive for children, it can be used as a mediator to provoke the child interest in artificial music. This bachelor thesis proposes four visual concepts to this kind of music and a plan of its application in kindergarten. It describes experience gained from the experiment performed in the kindergarten.
Keywords:
kindergarten; listening to music; Preschool education; visualization; mateřská škola; poslech hudby; předškolní vzdělávání; vizualizace Citation: ČURDOVÁ, Kateřina. Využití vizualizace při poslechu hudby v mateřské škole. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/47368