Original title:
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula (matematický tábor pro 1. stupeň základní školy)
Translated title:
Interdisciplinary relationships at the level of the planned curriculum (mathematical camp for elementary school).
Authors:
TETOUROVÁ, Barbora Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy na úrovni plánovaného kurikula. Teoretická část je věnována problematice mezipředmětových vztahů, popisu dětí školního věku a učení formou hry. Obsahuje pojmy integrace ve vyučování, matematická gramotnost, instruktor, učení, motivace a hra. Dále je zde zmíněn Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence a jeho vybrané vzdělávací oblasti. Praktická část obsahuje soubor úloh, které integrují mezipředmětové vztahy. Za každou aktivitou je popsána její realizace z pohledu autora diplomové práce.The diploma thesis deals with interdisciplinary teaching and learning approaches at the level of a planned curriculum. The theoretical part is devoted to the issues of interdisciplinary teaching and learning approaches, description of school-age children and game-based learning. It includes the concepts of integration in teaching, numeracy, instructor, learning, motivation and game-based learning. There is also mentioned the Framework Educational Program for Primary Education, key competencies and its selected educational areas. The practical part contains a set of activities that integrate interdisciplinary teaching and learning. For each activity there is a description of its realization from the point of view of the author of the diploma thesis.
Keywords:
Framework Educational Program; game-based learning; instructor; integration in teaching; interdisciplinary relationships; key competencies; learning; mathematical camp; motivation; numeracy; Primary school; Standards for mathematics teaching; 1. stupeň ZŠ; hra; instruktor; integrace ve vyučování; klíčové kompetence; matematická gramotnost; matematický tábor; mezipředmětové vztahy; motivace; Rámcově vzdělávací program; Standardy pro výuku matematiky; učení Citation: TETOUROVÁ, Barbora. Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula (matematický tábor pro 1. stupeň základní školy). České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44845