Original title:
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
Translated title:
The Concept Maps and their use in physics teaching in basic schools
Authors:
MUSIL, Josef Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je provést teoretický rozbor související s tvorbou pojmových map a jejich využitím na základní škole, a také tvořivostí i dalšími aspekty kreativního procesu. Další částí je didaktická analýza, která zahrnuje komplexní rozbor zvoleného fyzikálního tematického celku. Následuje ověření vytvořených pojmových map ve výuce na základní škole, které bylo realizováno v rámci pedagogické sondy.The goal of this master's theses is to make a theoretical analysis related to creation of concept maps and its use in elementary school, as well as creativity and other aspects of the creative process. Another part is the didactic analysis which includes a comprehensive analysis of the chosen physical thematic unit. This is followed by the verification of the created concept maps in the real teaching that was realized within the pedagogical probe.
Keywords:
concept maps; creativity; school; pojmové mapy; tvořivost; škola Citation: MUSIL, Josef. Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44844