Original title:
Srovnávací studie využití městského marketingu na souboru vybraných měst
Authors:
Veidlichová, Zuzana Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zpracována na téma Srovnávací studie využití městského marketingu na souboru vybraných měst. Práce analyzuje využití nástrojů marketingu tzv. městského marketingu v prostředí vybraných měst. Jsou představeny teoretické aspekty prostřednictvím nástrojů marketingového mixu. Cílem práce je analyzovat tyto nástroje městského marketingu na vybraném vzorku měst. Na závěr se výsledky a celkové zhodnocení porovnávají a vyhodnotí. Jsou doporučena určitá stanoviska pro zlepšení využití městského marketingu.The present thesis deals with comparative studies of the use of city marketing on the set of selected cities. Thesis analyzes the use of marketing tools so - called city marketing environment in selected cities. Aspects are presented via tools of marketing mix in theoretical part of the thesis. The aim of this thesis is to analyze these tools of city marketing on the set of selected cities. In conclusion, the results and overall evaluation are compared and evaluated. To improve the use of city marketing are recommended certain attitudes.
Keywords:
Bruntál; Kutná Hora; marketing; marketingový mix; městský marketing; Valašské Meziříčí; Znojmo; Šumperk; Žďár nad Sázavou