Název:
Postoj žáků vybrané střední odborné školy k ochraně ohrožených druhů zvířat
Autoři:
Matoulková, Milada Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřila na zjištění postoje žáků vybrané střední odborné školy s přírodovědným zaměřením k ochraně ohrožených druhů zvířat. Průzkum probíhal u žáků třetího ročníku formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce bylo vymezit pojmy postoj a žák střední odborné školy a popsat problematiku ochrany přírody a ohrožených druhů zvířat v souvislosti s RVP SOV a ŠVP. Při prozkoumávání RVP SOV bylo zjištěno, že žáci mají během svého studia dostatek příležitostí si v rámci všeobecného přírodovědného vzdělávání i průřezového tématu Člověk a životní prostředí vytvořit žádoucí postoj k přírodě a v té souvislosti i k ochraně ohrožených druhů zvířat. Hlavním cílem praktické části bylo průzkumným šetřením zmapovat postoj žáků. Bylo zjištěno, že v problematice ochrany zvířat se žáci orientují velmi dobře. Dále vyjádřili své sympatie k problematice ochrany zvířat a přírody, avšak aktivně by se do její ochrany zapojilo podstatně menší procento žáků, než by se na základě projeveného kladného postoje k dané problematice dalo očekávat.The bachelor work is focused on the survey of attitudes about the protection of endangered species. The respondents were students of the third grade of a selected vocational school with the focus on science. The survey was conducted via a questionnaire. The primary aim of the theoretical part of the bachelor work was the definition of a term attitudes and a student of a vocational school, together with the description of the protection of nature and endangered species of animals in the context of Framework Education Programme of vocational schools (FEP of VS) and School Educational Schedule. The research of FEP of VS revealed that during the studies students are provided a sufficient number of opportunities in the scope of general science education and even cross-cutting themes A Man and Their Environment to form the required attitude towards nature and the protection of endangered species of animals. The major aim of the practical part was the survey of students´ attitudes. The results show that students´ understanding of this issue is adequate. At the same time students expressed their concern about this issue, however, the number of students ready to get involved in the active protection of nature did not correspond with the number of students who revealed their favourable attitudes.
Klíčová slova:
dotazník; ohrožený druh; postoj