Název:
Hodnocení žáků střední odborné školy jako motivační faktor
Autoři:
Prušová, Romana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení ve vybraných středních odborných školách. Hlavním cílem teoretické části této bakalářské práce je definování hlav-ních pojmů, zmapování přehledu typů hodnocení, objasnění cílů hodnocení s důrazem na motivaci žáků. Dalším cílem je vysvětlit důležitost motivace při hod-nocení se zaměřením na to, co by motivační hodnocení mělo žákům přinést. Mate-riálem pro zpracování teoretické části bakalářské práce jsou odborné literární publikace, časopisy a internetové zdroje. Poznatky z odborné literatury, časopisů a internetových zdrojů jsou analyzovány, srovnávány a pomocí syntézy jsou spojeny do celku. Cílem praktické části bakalářské práce je zjištění názorů žáků na způsob hodnocení na dvou vybraných středních odborných školách. Zjištění je zaměřeno na názor žáků na hodnocení známkou, hodnocení známkou se slovním komentářem a slovní hodnocení. Dalším cílem je zjištění, zda jsou žáci motivováni k učení způsobem hodnocení, který je na vybraných školách používán.The bachelor thesis deals with evaluation in selected secondary schools. The main aim of the theoretical part of this thesis is defining the main concepts, mapping types of evaluation, clarifying the objectives of evaluation with emphasis on the motivation of pupils. Another aim is to explain the importance of motivation in the evaluation focused on what the motivating evaluation should bring to pupils. Sources for processing the theoretical part of the work are professional literature, magazines and Internet resources. Knowledge from the literature, magazines and Internet resources are analyzed, compared and by synthesis are combined into a whole. The aim of practical part of the thesis is to determine the opinions of pupils of two chosen secondary vocational schools on the method of evaluation. These findings are focused on the opinion of pupils on evaluation by mark, evalu-ation by mark with the written comments and verbal evaluation. Another aim is to determine whether the pupils are motivated to learn by method of evaluation that is used at chosen schools.
Klíčová slova:
cíle hodnocení; formy hodnocení; hodnocení; motivace; slovní hodnocení