Original title:
Crowdfunding pro divadlo
Translated title:
Crowdfunding for theatre
Authors:
Michel, Andrea ; HUDEČEK, Martin (advisor) ; LEDVINOVÁ, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce řeší problematiku crowdfundingu jako nástroje, se zaměřením na divadelní oblast, respektive na neziskový sektor. Svou pozornost zaměřuji na všechny fáze kampaně, hlavní důraz přitom kladu stanovení cílů kampaně, identifikaci a vyčíslení všech nákladů, které jsou s ní spojeny. Zaměřuji se na využití celého potenciálu tohoto nástroje, a na objem práce s ním spojený. Stručně se zabývám také motivací dárce. Poslední částí jsou tři případové studie konkrétních úspěšných kampaní.
Praktickým výstupem práce je pak mnou vytvořený nástroj pro tvorbu rozpočtu kampaně, přesněji nástroj, díky kterému budou autoři schopni identifikovat a vyčíslit veškeré náklady spojené s kampaní a tím lépe určit jaká by měla být cílová částka. Díky tomuto nástroji jsem došla ke zjištění, že při vybírané částce 50 000 korun činí náklady na tvorbu kampaně okolo 30% z této částky, čím vyšší vybíraná částka je, tím nižší je poměr nákladů s kampaní spojených.This work is focused on the issue of crowdfunding for theater or non-profit sector as a tool. It covers all phases of a campaign; setting campaign goals, identifying and quantifying all costs associated with it. I am aiming at using the full potential of the tool and the volume of work involved. I also briefly deal with the motivation of the donor. The last chapter describes three case studies of successful campaigns.
The practical output of the work is a campaign budgeting tool, an instrument that enables authors to identify and quantify all costs associated with the campaign and determine more precisely what the target amount should be. The tool proved that if you collect CZK 50.000, the cost of campaigning is about 30% of the amount; the higher amount you collect, the lower campaign costs you reach.
Keywords:
Crowdfunding; dárcovství; financování institucí a organizací; neziskový sektor
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9803